Πέμπτη 1 Μαΐου 2014

ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ «ΑΝΑΝΕΩΤΙΚΗΣ ΔΥΝΑΜΗΣ» ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΙΤΕΑΣ ΚΑΙ ΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΤΕΑΣ




ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ «ΑΝΑΝΕΩΤΙΚΗΣ ΔΥΝΑΜΗΣ» ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΙΤΕΑΣ ΚΑΙ ΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΤΕΑΣ


Α) ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΤΕΑ

  1. ΠΑΡΑΛΙΑΚΟ ΜΕΤΩΠΟ. Απαιτείται περαιτέρω αναβάθμιση της εικόνας και της λειτουργίας της παραλιακής ζώνης της Ιτέας. Είναι βέβαιο ότι κεντρικό στόχο, εντασσόμενο στο διεκδικητικό πλαίσιο του Δήμου μας, αποτελεί η μεταφορά των αρμοδιοτήτων του Λιμενικού Ταμείου στο Δήμο μας με τη συγκρότηση ενός κεντρικού Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου στην Ιτέα. Ωστόσο, μέχρι να ευοδωθεί αυτή η προσπάθεια, θα πρέπει να εδραιωθεί μια σχέση καλής συνεργασίας με την αμοιβαία τήρηση δικαιωμάτων και υποχρεώσεων μεταξύ Δήμου Δελφών και Λιμενικού Ταμείου Φωκίδας.
Η παραλιακή ζώνη Ιτέας – Κίρρας πρέπει να ενοποιηθεί, ώστε να αποτελέσει έναν ιδανικό περίπατο πολλών χιλιομέτρων και ταυτόχρονα μια ασφαλή ζώνη για τους ποδηλάτες που κινούνται μεταξύ των δύο οικισμών. Κατ’ ουσίαν απομένει η κατασκευή ενός πεζοδρόμου μήκους περίπου 800 μέτρων ανάμεσα στην Ιτέα και την Κίρρα, προαπαιτείται όμως η οριοθέτηση του ρέματος που μεσολαβεί, το οποίο και πρέπει να γεφυρωθεί, ενέργειες που θα αποτελέσουν προτεραιότητα της δημοτικής μας αρχής.
  1. ΠΕΖΟΔΡΟΜΗΣΕΙΣ. Η πόλη της Ιτέας δικαιούται έναν κεντρικό εμπορικό πεζόδρομο, που αφενός μεν θα αναβαθμίσει αισθητικά την εικόνα της και θα την κάνει πιο θελκτική στους επισκέπτες της, αφετέρου δε θα την καταστήσει πιο ανθρώπινη για τους κατοίκους της, ενώ ταυτόχρονα θα δώσει νέα πνοή στο εμπορικό της κέντρο.
  2. ΑΘΛΗΤΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ. Πρέπει να υπάρξει ειδική μέριμνα για την αναβάθμιση των αθλητικών εγκαταστάσεων. Ιδίως θα πρέπει να δοθεί έμφαση στη βελτίωση του κολυμβητηρίου, ώστε αυτό να καταστεί ένας αξιοπρεπής χώρος που θα στεγάζει τον ιστορικό Ναυτικό Όμιλο Ιτέας, αλλά και θα επιτρέπει την ελεύθερη άθληση των δημοτών. Επίσης πρέπει να αναβαθμιστεί το κλειστό γυμναστήριο για να αποκτήσει τις αποδεκτές προδιαγραφές ενός τέτοιου χώρου, προσπάθεια που θα αποτελέσει βασικό στόχο της δημοτικής μας αρχής
  3. ΧΩΡΟΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΒΑΡΕΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ. Η στάθμευση των βαρέων οχημάτων (φορτηγών, μηχανημάτων έργων κλπ) ανεξέλεγκτα εντός και του αστικού ιστού της Ιτέας επιβαρύνει την κυκλοφορία και υποβαθμίζει τις γειτονιές της πόλης, ενώ την ίδια ώρα οι επαγγελματίες αυτοκινητιστές δυσκολεύονται να συντηρούν και να διατηρούν ασφαλή τα οχήματά τους. Είναι δυνατή και στην Ιτέα ή στην Κίρρα η εξεύρεση μιας κατάλληλης λύσης σε συνεργασία με τους εκπροσώπους των αυτοκινητιστών, ώστε να δημιουργηθεί ένας ασφαλής και λειτουργικός χώρος για τη στάθμευση των βαρέων οχημάτων κι αυτό ενδεχομένως να μπορεί να χρηματοδοτηθεί από χρηματοδοτικά προγράμματα που ήδη υπάρχουν (λ.χ. πρόγραμμα JESSICA).
  4. ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΨΑΛΕΙΟΥ ΚΤΗΡΙΟΥ. Το σημαντικό αυτό πρώην σχολικό συγκρότημα μπορεί να καλύψει ένα πλήθος πολιτιστικών και συνεδριακών δραστηριοτήτων για την πόλη και ευρύτερα για το Δήμο Δελφών. Μετά την παραλαβή των μελετών οφείλει η επόμενη δημοτική αρχή να θέσει ως βασικό της στόχο την ένταξη του έργου σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα και αυτό θα αποτελεί για εμάς βασική προτεραιότητα.
  5. ΛΙΜΑΝΙ - ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ. Ο Δήμος μας οφείλει να δώσει μεγάλο αγώνα, όπως αναφέρουμε και στις βασικές μας προγραμματικές θέσεις, για την άρση των τεχνητών περιορισμών που έχουν επιβληθεί από τον κανονισμό της γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου, οι οποίοι δεν ανταποκρίνονται σε πραγματικούς λόγους ασφαλείας αλλά σε συμφέροντα ανταγωνιστικών προορισμών. Οι ρυθμίσεις αυτές στερούν από την Ιτέα και γενικότερα από το Δήμο μας από την προσέλευση πολλών μεγάλων κρουαζιερόπλοιων. Είναι ένας αγώνας που μπορεί να δοθεί και να κερδηθεί, συμμαχώντας και με άλλες πόλεις και Δήμους του Κορινθιακού Κόλπου.
Για την ευπρόσωπη παρουσία του Δήμου μας στους επισκέπτες από κρουαζιερόπλοια και στους διερχόμενους, προτείνουμε τη μετατροπή του αχρησιμοποίητου σήμερα κτίσματος του τελωνείου στο μώλο της Ιτέας σε περίπτερο διάθεσης πληροφοριακού υλικού, πιθανόν με τη λειτουργία συνεταιριστικής επιχείρησης του κλάδου της κοινωνικής επιχειρηματικότητας.
Επιπλέον ο Δήμος πρέπει να συμμετάσχει πολύ ενεργά στην εκπόνηση του στρατηγικού σχεδίου για το λιμάνι της Ιτέας, που έχει αναλάβει το Λιμενικό Ταμείο Φωκίδας και πρέπει να ολοκληρωθεί τους επόμενους μήνες, ώστε να δώσει την κατεύθυνση που απαιτείται για την ωφελιμότερη αξιοποίηση του λιμένα.
Είναι επίσης απαραίτητο να διεκδικηθεί η αναβάθμιση των εγκαταστάσεων του λιμανιού με σχετικά απλές παρεμβάσεις, που όμως θα βελτιώσουν σημαντικά την ευκολία πρόσβασης και την ασφάλεια του όλου συστήματος.
Είναι ακόμη σημαντικό να βελτιωθεί η κατάσταση στη δυτική πλευρά της λιμενικής ζώνης Ιτέας, όπου και οι εγκαταστάσεις βωξίτη, με τη λήψη των μέτρων που θα αναβαθμίσουν την εικόνα της συγκεκριμένης περιοχής, την ασφάλεια και τη λειτουργικότητα των εγκαταστάσεων αυτών, καθώς και θα εξαλείψουν ή θα περιορίσουν δραστικά το πρόβλημα της κόκκινης σκόνης στις συνοικίες προς την πλευρά της Αγκάλης.
  1. ΜΑΡΙΝΑ. Η μαρίνα της Ιτέας έχει περάσει από το 2012 στη διαχείριση του ΤΑΙΠΕΔ. Ανεξαρτήτως του γεγονότος ότι η συγκεκριμένη παραχώρηση αποτέλεσε σημαντικό πλήγμα για την περιοχή και πολιτικό ατόπημα, σήμερα το ΤΑΙΠΕΔ χρονοτριβεί χαρακτηριστικά στη δημοπράτηση της μαρίνας προκειμένου αυτή να λειτουργήσει και να γίνουν οι απαιτούμενες συμπληρωματικές εργασίες από τον ανάδοχο, καθώς έχει καθορίσει χαμηλά στις προτεραιότητές του την αξιοποίηση της συγκεκριμένης εγκατάστασης. Οφείλει ο Δήμος μας να απαιτήσει την άμεση δημοπράτηση και λειτουργία της μαρίνας, καθώς αυτή αποτελεί όραμα δεκαετιών για την Ιτέα και την περιοχή μας και δε μπορεί να εμπαίζεται ανέξοδα μια ολόκληρη τοπική κοινωνία. Η δημοτική μας αρχή δεσμεύεται να ταχθεί πολύ ενεργά και δυναμικά τον αγώνα αυτόν, σε συνεργασία με τους υπόλοιπους θεσμικούς παράγοντες.
  2. ΠΡΑΞΕΙΣ ΑΝΑΛΟΓΙΣΜΟΥ. Στην Ιτέα, αλλά πολύ περισσότερο στην Κίρρα, υπάρχουν πολλά προβλήματα με εκκρεμείς διανοίξεις δρόμων του σχεδίου πόλης, που οφείλονται εν πολλοίς σε λανθασμένες ή κακά εφαρμοσμένες πράξεις αναλογισμού. Η αρμόδια υπηρεσία (Πολεοδομία) οφείλει να επικεντρωθεί πλέον στις πολεοδομικές εφαρμογές αυτές, που θα βοηθήσουν στη διάνοιξη των δρόμων με τα κριτήρια του νόμου, ώστε να αποκτήσουν η Ιτέα και η Κίρρα την απαραίτητη λειτουργικότητα και να ενισχυθεί η οικοδομική δραστηριότητα.
  3. ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ. Οι πρόσφατες έρευνες αναδεικνύουν το σημαντικό παρελθόν και την αρχαιολογική σημασία της περιοχής της Ιτέας, διαδικασία που πρέπει να συνεχιστεί και να ενισχυθεί από το Δήμο μας. Η Κίρρα ασφαλώς αποτελεί ένα τεράστιο αρχαιολογικό πάρκο πολύ μεγάλης σημασίας για την περιοχή μας. Ο Δήμος, σε συνεργασία με τις αρχαιολογικές υπηρεσίες, μπορεί να βοηθήσει στην καλύτερη ανάδειξη ιδίως του αρχαίου νεωρίου, με απλές ενέργειες όπως η κατάλληλη πληροφοριακή σήμανση, ο συνεχής ευπρεπισμός και καθαρισμός του χώρου, αλλά και με πιο φιλόδοξες πρωτοβουλίες, όπως η παραγωγή ειδικού ψηφιακού υλικού που θα προβάλλεται σε υπαίθριο ή στεγασμένο χώρο παρακειμένως των αρχαιοτήτων. Σημαντική ασφαλώς είναι και η περαιτέρω ανάδειξη του περίφημου αρχαίου μονοπατιού Κίρρας – Δελφών, με καλύτερη σήμανση και με δυναμικότερη προώθησή του διαδίκτυο.
  4. ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΩΝ ΚΛΗΡΟΔΟΤΗΜΑΤΩΝ. Στην Ιτέα και στην Κίρρα οφείλουμε να βάλουμε σε τάξη τις πολλές περιουσίες που οι ευεργέτες των πόλεων αυτών έχουν αφήσει προς όφελος των περιοχών τους. Με τον κατάλληλο σχεδιασμό και με τη σωστή συνεργασία με τις διαχειριστικές επιτροπές των Ιδρυμάτων αυτών, μπορούμε να αξιοποιήσουμε υφιστάμενους χώρους και κτήρια, μετατρέποντάς τα σε χώρους πολιτισμού (εκδηλώσεων, συνεδριάσεων κλπ) που θα καλύψουν σημαντικά κενά, ιδίως στην κωμόπολη της Κίρρας. 
  5. ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΠΑΡΑΛΙΩΝ. Πέραν της συστηματικής διεκδίκησης χρηματοδότησης για την ολική βελτίωση των ακτών Ιτέας – Κίρρας με την εφαρμογή της μελέτης ακτομηχανικής που ήδη έχει εγκριθεί, που θα αποτελέσει κεντρικό στόχο του Δήμου μας, θα πρέπει να βρισκόμαστε σε μόνιμη εγρήγορση ώστε να διατηρούνται σε καλή κατάσταση, αλλά και να βελτιώνονται οι παραλίες μας με μικρές παρεμβάσεις και με συνεχή φροντίδα από το μηχανισμό του Δήμου. Οπωσδήποτε πρέπει να διατηρηθούν οι γαλάζιες σημαίες στις παραλίες της δημοτικής ενότητας, με την ουσιαστική τήρηση των προϋποθέσεων απόκτησής τους.
  6. ΥΔΡΕΥΣΗ ΙΤΕΑΣ – ΚΙΡΡΑΣ. Η ύδρευση της Ιτέας βασίζεται σ’ ένα δίκτυο που είναι πεπαλαιωμένο, ενώ το αντίστοιχο της Κίρρας παρουσιάζει προβλήματα κακής λειτουργίας. Οφείλουμε να αναζητήσουμε κάθε πιθανό χρηματοδοτικό εργαλείο για να προβούμε σε αναβάθμισή της ύδρευσης ανά τομείς και σε κάθε περίπτωση μπορούμε να προβαίνουμε σε σημειακές βελτιώσεις
  7. ΥΔΡΕΥΣΗ ΤΡΙΤΑΙΑΣ. Οφείλουμε να δώσουμε κύρια προτεραιότητα στην ύδρευση της Τριταίας, που αντιμετωπίζει αρκετά προβλήματα. Η λειτουργία συστημάτων άντλησης και γεωτρήσεων, όταν υπάρχει η δυνατότητα να υδροδοτηθεί ο οικισμός αυτός από τον κεντρικό αγωγό του Δήμου, οδηγεί τόσο σε υποβάθμιση της ποιότητας του νερού που προσφέρουμε στους δημότες μας, όσο και σε κατασπατάληση πόρων (σε ενέργεια, ακριβά ανταλλακτικά κλπ) σε βάθος χρόνου. Θέτουμε λοιπόν ως συγκεκριμένο στόχο μας τη σύνδεση της Τριταίας με τον αγωγό που οδηγεί από το διυλιστήριο της Άμφισσας προς το Γαλαξίδι.



Β) ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΔΕΛΦΩΝ ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΟΥ, ΠΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ ΚΑΙ ΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΤΕΑΣ.


·        ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ

  1. ΔΙΑΘΕΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ (ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ – ΣΥΝΕΔΡΙΑΚΩΝ) ΜΕ ΚΑΝΟΝΕΣ. Ψήφιση και εφαρμογή καλά επεξεργασμένου και δίκαιου κανονισμού λειτουργίας – διάθεσης δημοτικών χώρων (γηπέδων – αιθουσών εκδηλώσεων κλπ). Με τον τρόπο αυτόν θα αρθεί η σημερινή κατάσταση αβεβαιότητας και έντασης μεταξύ συλλόγων, ακαδημιών, επαγγελματιών κλπ. και ταυτόχρονα ο Δήμος θα ελέγξει πιο αποτελεσματικά τους χώρους που διαθέτει προς όφελος των συμπολιτών μας.
  2. ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ. Λειτουργία των δημοτικών βιβλιοθηκών οπωσδήποτε και κατά τις απογευματινές ώρες. Οι δημοτικές βιβλιοθήκες προορίζονται κυρίως για τα παιδιά (μαθητές) και τους εργαζομένους, συνεπώς πρέπει υποχρεωτικά να λειτουργούν και τις απογευματινές ώρες και αυτό αποτελεί προγραμματική μας δέσμευση.
  3. ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ. Καθιέρωση σταθερής συνεργασίας με συλλόγους, ιδίως σε θέματα προστασίας περιβάλλοντος, πολιτικής προστασίας, πολιτισμού και εθελοντισμού. Η σχέση αυτή δεν πρέπει να είναι ευκαιριακή, αλλά μόνιμη και σταθερή, ώστε να υπάρχει έγκαιρος προγραμματισμός δράσεων και εκδηλώσεων, με την πρωτοβουλία των συλλογικών φορέων και την υποστήριξη του Δήμου.
  4. ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΥ. Στον τομέα αυτόν ο Δήμος μπορεί να λειτουργήσει ενθαρρύνοντας και συντονίζοντας τις ήδη αρκετές και καλές πρωτοβουλίες. Μια πρώτη και απλή ενέργεια είναι η υιοθέτηση κοινοχρήστων χώρων από φορείς (συλλόγους, σχολεία κλπ) με τη θεσμοθέτηση ετήσιου συστήματος ηθικής επιβράβευσης των καλών προσπαθειών. Η εθελοντική δραστηριότητα μπορεί να συντονίζεται από την Επιτροπή Εθελοντισμού που προτείνουμε να ιδρύσει το Δημοτικό Συμβούλιο, σκοπός της οποίας θα είναι η εκπόνηση στοχευμένων προγραμμάτων (στους τομείς περιβάλλοντος, πολιτισμού κλπ) με τη συνεργασία πολλών συλλογικών φορέων σε όλο το εύρος του Δήμου.
  5. ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ. Ο Δήμος οφείλει να εκτελεί άρτια τις αρμοδιότητές του στον τομέα της πολιτικής προστασίας, ώστε να αποφύγουμε στο μέλλον μεγάλες καταστροφές. Πρέπει να υπάρξει εκπαίδευση του προσωπικού και κινητοποίηση των μέσων πολιτικής προστασίας με τακτικές εκπαιδεύσεις και ενημερώσεις, ενώ απαιτείται και η εκπόνηση ετησίου προγράμματος προληπτικών παρεμβάσεων πολιτικής προστασίας (καθαρισμοί οικοπέδων, καθαρισμοί φρεατίων κλπ) με την πρωτοβουλία των υπηρεσιών και τη συμπαράσταση των κοινοτικών συμβουλίων.


·        ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ

  1. ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΩΝ ΧΩΡΩΝ. Έχει ήδη εκπονηθεί από τον επικεφαλής του Συνδυασμού μας ένας πλήρης και εφαρμόσιμος Κανονισμός λειτουργίας κοινοχρήστων χώρων για το Δήμο μας. Ο Κανονισμός αυτός (που ενώ εγκρίθηκε ήδη από το 2011 από την Επιτροπή Διαβούλευσης, ατυχώς ουδέποτε εισήχθη προς ψήφιση στο Δημοτικό Συμβούλιο) θα επιλύσει τα σημαντικότερα θέματα λειτουργίας των πλατειών, των πεζοδρόμων, των πεζοδρομίων και εν γένει των κοινόχρηστων χώρων, η καλή λειτουργία των οποίων αποτελεί βασικό δείκτη ποιότητας ζωής και σεβασμού στον πολίτη.
Σε κάθε περίπτωση οφείλουμε να προστατεύσουμε άμεσα και αποτελεσματικά τους χώρους που απολαμβάνουν οι πεζοί (πλατείες, πεζοδρόμους, πάρκα κλπ) από παρανόμως διερχόμενα οχήματα και άλλες αυθαίρετες συμπεριφορές, προβαίνοντας σε απλές και κατά κανόνα οικονομικές παρεμβάσεις στα σημεία αυτά, ενώ ταυτόχρονα οφείλουμε να βελτιώσουμε την προσβασιμότητα των Α.Μ.Ε.Α. στους χώρους αυτούς και εν γένει να δώσουμε δυνατότητα κίνησης στους ανθρώπους με δυσκολία κίνησης μέσα στην πόλη.
  1. ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΧΑΡΕΣ. Οι παιδότοποι πρέπει να είναι πάντα ασφαλείς για τα παιδιά. Αυτό σημαίνει ότι ανεξαρτήτως των αδειοδοτήσεων και μέχρι να λήξει το θέμα της επίσημης πιστοποίησής τους, πρέπει να δίνουμε καθημερινή έμφαση στη λειτουργικότητα και την ασφάλεια των παιδικών χαρών. Οι περισσότερες βελτιώσεις είναι απλές και δεν κοστίζουν χρήματα, αρκεί να υπάρχει συνεχές ενδιαφέρον και επαγρύπνηση.
  2. ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΑΣΤΙΚΟΥ ΠΡΑΣΙΝΟΥ. Η κυρίαρχη λογική των πλακοστρώσεων πρέπει να αντικατασταθεί στο εξής από τη λογική της κατά προτεραιότητα κάλυψης με πράσινο (γρασίδι, υψηλά δέντρα κλπ). Απαιτείται συνεπώς βελτίωση στον τομέα του πρασίνου και αύξηση της φύτευσης με τη μελετημένη παρέμβαση  σε πλατείες, πεζοδρόμια, προαύλια σχολείων κλπ, ώστε αφενός μεν να αυξηθεί το ποσοστό πρασίνου, αφετέρου δε να αναβαθμιστεί ποιοτικά αυτό με σκοπό να βελτιωθεί η εικόνα και το μικροκλίμα των πόλεων και των χωριών μας.
  3. ΑΝΟΙΧΤΑ ΠΡΟΑΥΛΙΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΑ ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΑ. Συνεργασία με διευθυντές σχολείων και συλλόγους γονέων για ανοιχτά προαύλια τα απογεύματα στα σχολεία (ως χώροι αθλοπαιδιών και παιχνιδιού). Τα παιδιά μας πρέπει να ενθαρρυνθούν ώστε να επιστρέψουν στο ελεύθερο παιχνίδι και για το λόγο αυτόν οφείλουμε να αξιοποιήσουμε τα σχολικά προαύλια που αποτελούν τους ιδανικούς χώρους για διάφορες ευχάριστες και ωφέλιμες δραστηριότητες.
  4. ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΣΚΥΛΙΑ. Ένα φλέγον θέμα, που δε λύνεται, αλλά επιδέχεται βελτίωσης μέσα στο πνεύμα της ισχύουσας νομοθεσίας (Ν.4039/2012 και  Ν.4235/2014). Είναι προφανές ότι απαιτείται να κινηθούμε πάνω στους άξονες: περισυλλογή, καταγραφή, στείρωση, κτηνιατρική φροντίδα και υιοθεσία από οικογένειες. Ένα ακόμη σημαντικό βήμα θα είναι η αναβάθμιση των χώρων του δημοτικού καταφυγίου στα πρώην σφαγεία της Άμφισσας, σε συνεργασία με τις φιλοζωικές ομάδες. Η νομοθεσία απαιτεί ακόμη τη σύσταση επιτροπής, η οποία θα συντονίζει το πρόγραμμα, διερευνώντας και διατυπώνοντας προτάσεις και λύσεις για την υπεύθυνη διαχείριση  των αδέσποτων ζώων. Σε κάθε περίπτωση απαιτείται αποφασιστική ενασχόληση του Δήμου για τη σταδιακή εξάλειψη των κινδύνων που δημιουργούνται από τη σημερινή κατάσταση. 
  5. ΚΑΘΙΕΡΩΣΗ ΛΟΓΙΚΗΣ ΑΝΟΙΧΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ. Τα ανοιχτά κέντρα εμπορίου είναι μια κοινή πρακτική σε προηγμένες χώρες της Ευρώπης. Πρόκειται στην ουσία για μια στρατηγική εναρμόνισης δράσεων στα εμπορικά κέντρα των πόλεων σε συνεργασία της δημοτικής αρχής με τους εμπορικούς συλλόγους και τα Επιμελητήρια. Το εμπορικό κέντρο της Ιτέας με κάποιες πρωτοποριακές ενέργειες (λ.χ. τακτικές εβδομαδιαίες δράσεις στον τομέα του πολιτισμού, συνεχή λειτουργία ηχητικής εγκατάστασης για μουσική – ενημερώσεις, συνεργασία με φορείς της εκπαίδευσης σε ειδικά προγράμματα των σχολείων με επισκέψεις στην αγορά κλπ) μπορεί να αναβαθμίσει ουσιαστικά την εικόνα και τη λειτουργία του και να προσελκύσει περισσότερους καταναλωτές και επισκέπτες. 

·        ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ
  1. ΓΕΝΙΚΑ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ. Στο Δήμο μας βρίσκονται σε εξέλιξη πολλά Γ.Π.Σ. και ΣΧ.Ο.Α.Α.Π., τα οποία αποτελούν ουσιαστικά εργαλεία για τον αναπτυξιακό μας σχεδιασμό. Πρέπει να παρακολουθήσουμε στενά τη διαδικασία εξέλιξής τους και να φροντίσουμε ιδίως για την εναρμόνιση των γενικών πολεοδομικών σχεδίων όλων των δημοτικών ενοτήτων μας, ώστε ο ενιαίος «καλλικρατικός» Δήμος Δελφών να αποκτήσει σταδιακά χωροταξική ενότητα και συνολική λογική.
Είναι όμως εντελώς απαραίτητο να έχει τη δυνατότητα ο Δήμος μας να παρακολουθεί και να συμμετέχει ενεργά και στους ευρύτερους περιφερειακούς και εθνικούς χωροταξικούς σχεδιασμούς (λ.χ. για τον τουρισμό) και να μην απέχει από τις πολύ σημαντικές αυτές διαδικασίες. Πρότασή μας είναι να δημιουργηθεί ειδική επιτροπή από το Δημοτικό Συμβούλιο, η οποία θα έχει μεταξύ άλλων την αρμοδιότητα να παρακολουθεί τον εθνικό και περιφερειακό χωροταξικό σχεδιασμό και να υποβάλλει επεξεργασμένες προτάσεις στο Δημοτικό Συμβούλιο και στα υπόλοιπα όργανα του Δήμου.
  1. ΔΕΛΦΙΚΟ ΤΟΠΙΟ. Μετά την οριοθέτηση των ζωνών προστασίας και την έγκριση του Γ.Π.Σ Άμφισσας, εκκρεμεί ουσιαστικά η θεσμοθέτηση των χρήσεων γης στη Ζώνη Προστασίας Β΄ του δελφικού τοπίου. Η θεσμοθέτηση των χρήσεων γης είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη της περιοχής, χρειάζονται όμως προτάσεις για την επιτρεπόμενη δόμηση, ποιες δράσεις πέρα από την ελαιοκαλλιέργεια θέλουμε μέσα στον ελαιώνα  (όπως π.χ. μονοπάτια, αθλητικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις, χάραξη διαδρομών, περιβαλλοντική εκπαίδευση, μουσεία ανοιχτού χώρου, μουσείο ελιάς). Σημαντική παράμετρος είναι και η προστασία του ελαιώνα. Θα έπρεπε ήδη να έχει συνταχθεί από τους τοπικούς φορείς σε συνεργασία με τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού, του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και να υποβληθεί προς έγκριση εντός ενός (1) έτους από το Μάιο του 2012 το σχέδιο – πλαίσιο διαχείρισης του τμήματος του παραδοσιακού ελαιώνα, που εμπίπτει εντός της Ζώνης Α΄ Απολύτου Προστασίας. Στο διαχειριστικό αυτό σχέδιο του ελαιώνα πρέπει να προβλεφθούν τα ενδεδειγμένα μέτρα για την κάλυψη των βασικών αναγκών της ελαιοκαλλιέργειας, όπως για τη φύλαξη εργαλείων και λοιπού εξοπλισμού αγροτικών εργασιών και για την προσωρινή αποθήκευση της ελαιοπαραγωγής κι αυτό πρέπει να λάβει μορφή όσο το δυνατόν πιο ευνοϊκή για τους καλλιεργητές. Επίσης πρέπει να προβλεφθεί σύστημα διάθεσης των υγρών αποβλήτων από την επεξεργασία του ελαιοκάρπου και την παραγωγή ελαιολάδου. Οι παράμετροι αυτές συνδέονται όλες με την ορθή διαχείριση του Ελαιώνα της Άμφισσας, την οποία εμείς προτείνουμε σε άλλο κεφάλαιο των θέσεών μας με τη δημιουργία ειδικού οργάνου και συστήματος «ολιστικής διαχείρισης».
Εντός της Ζώνης Β΄ Προστασίας του κηρυγμένου αρχαιολογικού χώρου των Δελφών και του ευρύτερου Δελφικού Τοπίου πρέπει να καθορισθούν περιοχές, στις οποίες να θεσμοθετηθούν ειδικές ρυθμίσεις ως προς τις επιτρεπόμενες δραστηριότητες και χρήσεις γης, τους όρους και περιορισμούς δόμησης, καθώς και για τη δυνατότητα και τις προϋποθέσεις συνέχισης της λειτουργίας υφισταμένων νομίμων δραστηριοτήτων.
Η διευθέτηση της εκκρεμότητας αυτής (για τη Β΄ Ζώνη) θα αποτελέσει ουσιαστικό εργαλείο αναπτυξιακού σχεδιασμού για μια ευρεία περιοχή ακριβώς στο κεντρικό κομμάτι του Δήμου μας και για το λόγο αυτό θα αποτελεί βασική προτεραιότητα της δημοτικής μας αρχής.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------